dilluns, 9 de febrer del 2009

No hay salida.

Corría, huía a la desesperada. La chaqueta me iba enorme y, a mi espalda, el peso dificultaba ir más deprisa. Sin aminorar el paso volví la mirada atrás. La calle estaba completamente desierta: la tenue luz de las farolas iluminaba con un brillo amarillento las aceras de las calles que había recorrido llevada por el miedo, y lo único que se oía era el retumbar de mis pasos cansados. Al fin me detuve y, agotada, me apoyé sobre los muslos, después me sequé con la manga de la chaqueta el sudor frío provocado por el pánico. Empezaba a dudar que todo aquello fuera real, tal vez me lo había imaginado. Suspiré entre jadeos y levanté la mirada del suelo. Se me heló la sangre en un segundo al ver delante mío mi perseguidor: parecía que en ningún momento parecía que hubiera corrido tras de mí. Creía haber logrado huir, estaba completamente equivocada. Los ojos verdes se clavaron en los míos, en su presa, y parecían escrutar en mi interior con una mirada altiva. Resaltaban amenazadores sus iris esmeralda sobre la piel tostada de un rostro atractivo, de semblante frío, sobre la mirada caían con suavidad mechones de pelo rubio. Por un instante pareció que se detuviera el tiempo, pero ésta sensación se interrumpió cuando se puso bien los guantes. Realmente lo que me preocupaba era aquella gélida mirada y cómo había logrado adelantarme sin haberlo visto. Una sonrisa se esbozaba en sus labios y negaba con el dedo índice dándome a entender claramente que correr sería inútil. Sentí el frío en los hesos y, de ponto, el martillazo de la realidad. Tras aquello su mano, completamente abierta, trató de alcanzarme el cuello pero, con presa del pánico, volví a correr. El agresor parecía disfrutar con aquel juego: el gato y el ratón. Volvió a sonreír.

- Corre cuánto quieras - dijo con suavidad.

Tras sus palabras dejó un vacío en el lugar que había estado un instante antes.

4 comentaris:

  1. Bon text, és agradable de veure que encara continues escrivint ^^

    Viam, per començar, crec que el text està mal construir pel que fa al punt de vista. Si el narrador és en primera persona, l’acció hauria de ser més ràpida i frenètica, ja que en l’estat de nervis i terror de la que corra, no crec que es parés a descriure de forma meticulosa la il•luminació viaria. En canvi, convertint el text en una tercera persona, a l’estil d’alguns contes de Kafka, crec que el text milloraria i molt. A part, potser m’ho ha semblat a mi perquè tenia aquesta visió subjectiva des de la segona línea, però crec que has barrejat primera i tercera persona en alguns punts.
    Per altre banda, m’ha agradat la descripció del perseguidor. Normalment, en aquests casos, acostuma a ser una persona alta, morena i de pell pàl•lida. Em pregunto perquè deus haver escollit fugir de la convenció per crear un perseguidor de tendències aristocràtiques (el detall dels guants) i ros. Aps, i sense sortir de l’escena de l’aparició del personatge, l’ho que diu... no hauria d’estar dirigit a la fugitiva? No se, m’ha sonar estrany.

    Si creus que m’he equivocat en algun punt, ja saps on trobar el teu vell sensei ^^

    ResponElimina
  2. ¿Complicada? ¿Por qué complicada?

    ResponElimina
  3. Ramon, on veus tu la barreja entre la primera i la tercera persona? El text està narrat en primera persona. Ara bé, coincideixo en què potser hauria quedat millor un narrador en tercera persona però amb focalització interna en el personatge, a l'estil de Kafka, fent servir l'estil indirecte lliure.

    També caldria saber si el que està relatant el personatge és en temps real, és a dir, durant la persecució, o com un fet que ja ha succeït. A efectes narratius és important perquè, si es tracta de la primera opció, aleshores el discurs no és gaire realista -millor dit, natural- donada la situació en què es troba el personatge. Hauria de prendre forma de fluxe de conciència donat que els pensaments no acostumen a sorgir endreçats. Ara bé, si es tracta de un relat retrospectiu, llavors sí té més credibilitat aquesta estructura narrativa.

    ResponElimina
  4. Me encanta, no tengo más palabras, me apasiona.
    He creído ser incluso protagonista por unos instantes.

    Vuelvo a repetirlo, ¡regálame pecas y arte!

    ResponElimina